Õpilaste toetamine Tartu Tamme Koolis
Probleemi ilmnemisel pöördub õpilane või lapsevanem koheselt klassijuhataja poole, kes hindab olukorda ja kavandab edasised tegevused,
vestlused osalistega, vajadusel ka ümarlaua osalistega.
Tõsisemate probleemide korral kaasab klassijuhataja tugispetsialisti.
Igale klassile/klassijuhatajale on kinnitatud oma sotsiaalpedagoog, kes tegeleb just antud klassiga.
Tugispetsialistide tööd ja suhtlust kooliväliste tugiinstitutsioonidega koordineerib hariduslike erivajaduste koordinaator,
kes kaasab vajadusel juhtumipõhiste ümarlaudade töösse ka kooliväliseid spetsialiste (HTK, lastekaitse, netikonstaabel, noorsoopolitseinik jm).
Kui juhtum kvalifitseerub kiusamisjuhtumiks, siis toimuvad arutelud vastavalt KiVa metoodikale.
Kooli tugipersonali ülesanded
Haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija (HEVKO)
-
Liina Ansberg; liinal@tamme.tartu.ee
- teeb koostööd õpetajate ja teiste tugispetsialistidega õpilase abi- ja toetusvajaduse väljaselgitamiseks
ning hindab õpilase arengut ja toimetulekut õpikeskkonnas;
- korraldab haridusliku erivajadusega õpilase õppe ja arengu toetamiseks vajaliku koostöö tugispetsialistide
ja õpetajate vahel ning koordineerib koolisiseste ja –väliste spetsialistide ja sidusgruppide võrgustikutööd;
- korraldab dokumentatsiooni nõuetekohase täimise (individuaalse arengu kaart, individuaalne õppekava jne).
- toetab ja juhendab õpetajat haridusliku erivajaduse väljaselgitamisel ning teeb õpetajale,
vanemale ja direktorile ettepanekuid edaspidiseks pedagoogiliseks tööks, koolis pakutavate õpilase arengut
toetavate meetmete rakendamiseks või täiendavate uuringute läbiviimiseks, tehes selleks koostööd õpetajate ja tugispetsialistidega.
Kooli sotsiaalpedagoogid
-
Piret Laanesoo; piret@tamme.tartu.ee
-
Birgit Loiku; birgit@tamme.tartu.ee
- Juhtumipõhine koolisisene võrgustikutöö planeerimine, reguleerimine ja koordineerimine.
- Õpetajate, lastevanemate, õpilaste nõustamine.
- Käitumis- ja kohanemisraskustega laste ja nende lähikeskkonnaga tegelemine.
- Koolikohustuse ja kooli kodukorra täitmise jälgimine.
- Ennetustöö.
- Kooliväliste spetsialistide kaasamise korraldamine koostöös HEVKO-ga.
- Sotsiaalpedagoogid on klassikomplektid jaotanud järgnevalt:
-
Piret Laanesoo - 2.a, 2.b, 3.a, 3.b, 4.b, 5.a, 5.b, 6.a, 6.b, 7.a, 8.a, 8.b, 8.c, 8.e, 9.a, 9.b
-
Birgit Loiku - 2.c, 2.d, 3.c, 4.a, 4.c, 4.d, 5.c, 6.c, 6.d, 7.b, 7.c, 7.d, 8.d, 9.c, 9.d
- juhtumipõhiselt ja vastavalt vajadusele tegeleb klassidega Liina Ansberg
Kooli psühholoog
-
Merili Simm; merili@tamme.tartu.ee (alates 02.10.2023)
- Koolipsühholoog on kooli tugiteenuste spetsialist, kelle töö eesmärgiks on laste arengu toetamine
koostöös lapsevanemate ja haridustöötajatega. Koolipsühholoog juhindub oma tegevuses lapse heaolust ja parimatest huvidest.
- Peamised tegevusvaldkonnad:
- Õpilaste individuaalne nõustamine ja toetamine isikliku elu ja õppetööga seonduvatel teemadel.
Aitab arendada õpioskusi kui ka tõsta õpimotivatsiooni.
- Õpilaste nõustamine vaimse tervise probleemidega toimetulekul. Abistab õpilasi käitumis- ja suhtlemisoskuste arendamisel.
- Lapsevanemate ning õpetajate nõustamine lapse õppetööd ja käitumist puudutavates küsimustes.
- Osalemine last ümbritsevas koostöövõrgustikus ja vajadusel õpilase suunamine teiste spetsialistide poole.
Eripedagoogid
-
Helena Veike; veike@tamme.tartu.ee
-
Arlete Padar; arlete@tamme.tartu.ee
- erivajadustega õpilase arengutaseme ja probleemide väljaselgitamises;
- õpiabirühma- või individuaaltundide ettevalmistamises ja läbiviimises;
- õpetajate juhendamises ja nõustamises erivajadustega õpilase õppe planeerimisel ja läbiviimisel;
- õpetajate ja tugispetsialistide vahelise koostöö korraldamises koolis ning õpilasele rakendatud tugimeetmete tulemuslikkuse analüüsimises, vajadusel ettepanekute tegemises HEVKO-le kooliväliste spetsialistide kaasamiseks;
- lapsevanema nõustamises lapse toetamisega seotud küsimustes.
Õpiabirühmad
- Õpiabi on koolipoolne esmane tugi, et toetada klassiõppes toimetulekut ning eeldatavate õpitulemuste saavutamist. Õpe väikestes rühmades toimub võimalusel paralleelselt klassi tundidega (tavaliselt sama aine tunni ajal, kus raskusi täheldatakse) või lisatundidena. Õpiabi osutamiseks on vajalik lapsevanema kirjalik nõusolek.
- Õpiabitundides on olulisel kohal õpioskuste kujundamine.
- Õppe planeerimisel teeb õpiabiõpetaja koostööd aineõpetajaga.
- Esimese klassi õpiabi vajavad õpilased selgitatakse välja septembri kuu jooksul lähtudes eripedagoog-logopeedi esmasest uuringust, infost koolivalmiduskaardil, klassiõpetaja märkamistest ja infost lapsevanemalt.
- Alates 2. klassist selgitatakse õpiabi vajavad õpilased välja õppeaasta alguses. Vajadusel täpsustatakse abivajadus üle õppeaasta jooksul, milleks teevad ettepaneku aineõpetaja ja klassijuhataja.
- Iga õpiabi õpilase kohta on avatud õpilase individuaalse arengu jälgimise kaart.
Viimati muudetud: 18.09.2023